Petak,
22. lipanj 2018.
Auto&Moto

AUTONOMNO VOZILO

Daimler je pustio na cestu prvi kamion bez vozača

Nađete li se kojim slučajem na autocesti u Nevadi, ne paničarite ako vidite vozača kamiona kako drijema za volanom ili si priprema sendvič u punoj brzini. Daimler je upravo dobio dozvolu za svoj autonomni tegljač kojemu vozač (skoro) ne treba.

Piše: Sanjin Bojić
Foto: twitter.com

Njemački proizvođač Daimler prvi je puta testirao svoj autonomni kamion na prometnoj cesti u SAD-u i bez problema dobio dozvolu za prometovanje. Time je to vozilo postalo prvo autonomno vozilo svoje klase s dozvolom za prometovanje.

Daimler je dugo razvijao kamion koji može voziti bez vozača i nakon rigoroznog testiranja i provjera na vozačkim pistama u Njemačkoj konačno je dospio na prometnu cestu među vozila puna ljudskih vozača. Daimlerov kamion ipak još nije u potpunosti samostalan; vozač mora biti na svom mjestu tijekom vožnje kako bi mogao preuzeti kontrolu u eventualnim nepredviđenim situacijama. Kada sustav detektira situaciju na cesti s kojom se ne zna nositi, upozorava vozača u kabini, a ako on ne preuzme kontrolu unutar 5 sekundi, kamion se automatski zaustavlja. Također, vozač je potreban za određene manevre kao što su izlazak s autoceste i vožnja lokalnim cestama.

Što se tiče računalnog sustava u kamionu, on je standardan za autonomna vozila – radari, kamere i senzori koji skeniraju i snimaju okoliš kamiona. Sukladno uvjetima na cesti, sustav regulira brzinu, određuje tempo vožnje prema gustoći prometa te koči i ubrzava ovisno o zastojima. Daimler navodi da je takav sustav dovoljno nespecifičan i univerzalan da se može koristiti u bilo kojoj vrsti vozila.

Iako se kamion pokazao impresivnim na testiranju, to ne znači da su ljudski vozači postali suvišni. Autonomna vozila općenito, pa tako i ovaj kamion, još nisu dovoljno sofisticirana da bi mogla prikladno reagirati u baš svakoj situaciji u prometu. Također, europski prometni zakoni nisu ni približno prilagođeni ni za samovozni tricikl, a da ne govorimo o ovakvom tegljaču. Autonomna vozila tako imaju još prepreka koje moraju preskočiti u područjima zakonske regulacije, ali i u području vlastitog tehnološkog napretka.