Srijeda,
17. siječanj 2018.
Poduzetništvo

BRODOGRADNJA

Radnici Uljanika dobili samo pola plaće

Pola plaće dobili su i oni radnici na riječkom lokalitetu koji su u sklopu integracije "3. maja" morali prijeći u druga društva unutar Grupe. Tih je oko 380, a u njih se ubrajaju i radnici bivše tvornice "Motori i dizalice" odnosno danas Uljanik Strojogradnje Diesel

Piše: D.T.
Foto: Duško Marušić/Pixsell

Kako bi pod hitno podmirili barem jedan mali dio duga prema svojim kooperantima i dobavljačima, u Uljaniku su jučer isplatili pola plaće za listopad. Izuzetak su samo radnici brodogradilišta "3. maj", njih blizu 1.400, koji su je jedini dobili cijelu.

Svi ostali, a riječ je o ukupno oko 3.000 zaposlenika po drugim društvima unutar Grupe, morat će pričekati kraj ovog tjedna kada bi im, prema obećanju Uprave Uljanika, trebala "sjesti" i druga polovina.

Pola plaće dobili su i oni radnici na riječkom lokalitetu koji su u sklopu integracije "3. maja" morali prijeći u druga društva unutar Grupe. Tih je oko 380, a u njih se ubrajaju i radnici bivše tvornice "Motori i dizalice" odnosno danas Uljanik Strojogradnje Diesel.

Kap u moru obaveza

Prema nekakvoj gruboj računici, radilo bi se o kojih desetak milijuna kuna koje su na ovaj način Puljani odlučili preusmjeriti prema dobavljačima i kooperantima pulskog i riječkog brodogradilišta. Nažalost, riječ je samo o kapi u moru njihovih obveza. Koncem rujna cijela Uljanik grupa, podsjetimo, imala je više od pola milijarde kuna kratkoročnih obveza prema dobavljačima i kooperantima, dok je "3. maj" od toga upisivao blizu 160 milijuna kuna.

Sve ovo svjedoči da je situacija u Uljaniku sve napetija i da bez najavljenog restrukturiranja pulskog brodogradilišta nema više manevarskog prostora.

Kao što je Novi list objavio, pomoć se ponajprije traži od potencijalnih strateških ulagača, jednog ili više njih, među postojećim dioničarima ili izvan, ali izvjesno je da će se trebati uključiti i država.

Jer, Uljanik brodogradilište koncem prošle godine imalo je 1,5 milijardi kumuliranog gubitka, dok su kratkoročne obveze bile veće od kratkotrajne imovine za iznos od 1,1 milijardi kuna što dovoljno govori o razini nelikvidnosti i upitne dugoročne održivosti pulskog brodogradilišta bez temeljitog "resetiranja".