Petak,
22. lipanj 2018.
Turizam

ŽIVOT NA INOZEMNOM OTOKU

Godina dana života na otoku sunca

Prođe tako godina i jednostavno ti postane normalno da na lokalnom radiju ne sviraju više Jole i Magazin već mi dobro jutro žele Maluma, Luis Fonsi, Bud Bunny i ostali latino izvođači.

Piše: Matea Mage
Foto: Matea Mage

Moja prva godina inozemnog života počela je smrzavanjem na talijanskom aerodromu da bi zadnje dane te iste provela kupajući se u oceanu te tako dočekujući novu 2018. Kada sam se u studenom 2016. zaputila prvi puta na Tenerife sa mojim čovjekom i to na njegov prijedlog očekivala sam ništa i sve. Tek što smo nogom zakoračili u Atlantski ocean morali smo se vratiti u Zagreb iz privatnih razloga. Nakon dvadesetak dana vijećanja stisnuli smo tipku za rezervaciju karte u jednom smjeru kako bismo se vratili na Tenerife i nastavili tamo gdje smo stali. Premda osjetno manjeg budžeta znali smo da ostanak u Hrvatskoj za nas nije opcija. Kada sam prilikom povratka na Tenerife kontaktirala sadašnju šeficu Nataliu zbog oglasa za posao nisam imala pojma da ću dan danas raditi na prodaji ekskurzija zahvaljujući kojima sam usavršila jezike i svakim danom učim sve više i više ruski.

Tenerife Excursiones Yugoslavia

Jedna od najvažnijih stavki ove inozemne godine za mene je moja Facebook stranica „Tenerife Excursiones Yugoslavia“. Premda za sada samo na Facebooku, izuzetno sam ponosna na nas jer smo pokrenuli ovakvu stranicu koju naravno treba konstantno dorađivati. Javlja nam se puno ljudi na stranici, neki da pitaju za smještaj ili posao. No, ima i nekih koji stvarno žele kupiti ekskurzije. Stranica je nastala zbog klijenata za klijente. Saša i Daniela su zagrebački par koji je kupio od mene ekskurzije prilikom svog medenoga mjeseca na Tenerifima. Kada smo pošli na piće Saša je rekao da mu je žao da nije znao prije da sam ja tamo. Dodao je da bi kupio i druge ekskurzije kod mene i da bi mu ja sigurno mogla bolje sve objasniti na našem jeziku. Sutradan sam upoznala Nataliju i Sinišu iz Beograda kojima sam također bila jedini turistički informator o Tenerifima na njihovom jeziku. Tu mi se upalio kliker u mozgu da bi trebalo nešto napraviti za ex yu stanovnike koji dolaze na ljetovanje na Tenerife. Englezi i Talijani su domaći tu; Rusi, Skandinavci, Poljaci, Nizozemci također imaju tu neke svoje centre. Pa zašto onda ne bi i mi nešto imali? Barem za početak ovu facebook stranicu. Neki ljudi su mi se i zbog članaka na portalu javili da pitaju za savjet o životu na Tenerifima. U ovih godinu dana pisala sam na zamolbu stare kolegice iz Dubrovnika za jedan dubrovački portal i za jedne dubrovačke novine o svom tenerifskom iskustvu. Sretna sam ako sam ikome pomogla sa svojim javnim dijeljenjem mog osobnog iskustva. Ja i dalje stojim pri tome da ne trebate slušati nikoga i da se odvažite i napustite svoju komfornu zonu. No, isto tako zapamtite da nigdje ne teče med i mlijeko i ako mislite da ćete se sa odlaskom u inozemstvo obogatiti preko noći ostanite gdje i jeste.

Posao ekskurzija

Kao što sam već pisala ovdje kao prodavač ekskurzija prodajem sve uključujući brodske izlete, izlete autobusom, noćne predstave, vodene sportove, parkove... Ja također imam priliku otići na iste. Tako sam bila na brodskim izletima gdje sam vidjela kitove i delfine. Letjela sam iznad oceana zahvaljujući parascendingu. Sa ovom novom godinom sigurno ću ići na još više ekskurzija. Posebno se radujem paraglidingu, let sa planine od 1000 metara. Stvarno sam imala sreće da sam naišla na dobre šefove. No, smatram da posao prodaje ekskurzija imam u malom prstu tako da mi je primamljiva i opcija da moj čovjek i ja otvorimo nešto svoje i da sami sebi budemo šefovi. Sve je moguće!

Ostanak na Tenerifima ili...

Cijelu godinu ovdje provela sam u jednom te istom mjestu Los Cristianos gdje živim. Nisam se kretala baš previše na otoku. Što znači da mi ostaje još uvijek istražiti sjeverni dio koji je puno jeftiniji što se tiče smještaja. Već sam pisala da je ovdje nemoguća misija naći stan, nešto kao u Dubrovniku. Otvorena opcija je da odemo i vidimo što sjever pruža. Otvorena opcija je i da odemo negdje drugo. Jedino što znam da nam povratak u Hrvatsku ovakvu kakva sada jest uopće nije primamljiv. Čitam vijesti svaki dan iz bivše Jugoslavije. Gledam i nevjerujem. Kao da upadamo u sve veću ksenofobiju i fašizam. Ja to ne mogu promijeniti, ali ne trebam biti dio toga. Prema tome život u inozemstvu je moj izlaz. Ono što mi je najdraže na Tenerifima je multi kulti okruženje. Baš smo se jučer vozili autobusom i upali u prometnu gužvu. Gledamo tako oko sebe sve te putnike. Preko puta nas sjede dvije Ruskinje koje se hihoću zbog nečega što jedna drugoj prepričava. Finski stari bračni par je vidno uzrujan zbog sporosti autobusa, negoduju na svom jeziku. Afrikanka drži jednom ruka kolica, a drugom starije dijete. Englezi su rumeni u licu od alkohola i nešto si veselo dovikuju. Vozač na španjolskom vodi raspravu sa nekim lokalcem. Mlada talijanka na talijanski svojstven način glasno priča na mobitel. Ostali ljudi raznih nacija šute i pregledavaju vijesti na svojim pametnim telefonima. A nas dvoje se smijemo i pričamo na hrvatskom hoćemo li meso ili ribu večeras. Ova autobusna scena me čini sretnijom i bogatijom nego da mi netko sada da milijun eura.

Toliko toga se dogodilo u ovih godinu dana. Toliko ljudi sam upoznala. Preseljenjem na Tenerife otvorila su mi se vrata u svijet. Sigurna sam da ću ovdje ostati još vremena. Svaki dan i svaki novi odlazak na posao je nova mogućnost za obogatiti svoje znanje i svoje životno iskustvo.