Srijeda,
24. srpanj 2019.
Zanimljivosti

NEOBIČNA ODLUKA

Target ukinuo rodnu podjelu igračaka

Američki maloprodajni lanac napustio je praksu izlaganja dječjih igračaka s obzirom na rod - odvojene police s asortimanom za dječake i onima za djevojčice.

Piše: Kristina Delač
Foto: Facebook/Target

Target je na svom blogu objavio kako prestaju sa sugeriranjem određenih proizvoda na temelju spola svojih kupaca i to na odjelima igračaka, zabave (multimedije) i uređenja doma.

Kompanija je izjavila kako podjela na muške i ženske stvari ima smisla na, primjerice, odjelu odjeće jer su fokusu odjevne veličine i znatno različiti stilovi, no da je takvo što nepotrebno kad se radi o dječjoj posteljini ili igračkama. Promjene u izložbi asortimana uključuju uklanjanje natpisa koji rodno definiraju dječju sekciju pa će umjesto, primjerice, „igračke za djevojčice“ stajati jednostavno „dječja posteljina/igračke/oprema“. Iz odjela će također biti uklonjene rodne reference na temelju boja pa tako neće biti sugestivne roze ili plave.

Sporna objava na blogu je u dva dana prikupila 1400 komentara i izazvala burnu raspravu. Neki su korisnici podržali kompanijinu odluku da se udalji od rodno određenih podjela za koje vjeruju da samo podržavaju staromodne i ograničavajuće stereotipe. Drugi su kupci tvrdili kako ne razumiju ovu potrebu za „političkom korektnošću“ i kako je novi poredak artikala zbunjujuć i samo otežava kupovinu. Brojni su izjavili kako će zbog ove odluke svoje buduće kupovine obavljati u konkurentskom Walmartu.

Ovo nije prva Targetova neuobičajena odluka. Prošlog je mjeseca kompanija bila tema žestokih rasprava kad je u javnost izašla fotografija pravilnika u kojem Target ne samo omogućuje, nego i podržava žene da bez ustručavanja doje svoju djecu u njihovom dućanu. Navode kako njihova politika "podržava dojenje u bilo kojem dijelu trgovine, uključujući kabine za isprobavanje odjeće - bez obzira ima li kupaca koji čekaju na red ili ne".

 

Target je osnovan 1902. u Minneapolisu i po veličini je drugi američki lanac trgovina, odmah nakon Walmarta. Iako je ovakav potez hvale vrijedan u pogledu društvenih kretanja i mijenjajućih pogleda o spolno-rodnom opredjeljenju, tek će nadolazeći mjeseci pokazati koliko je takva odluka korisna i profitabilna za njihovo poslovanje.